setahun berlalu...

assalamualaikum..
  Pertamanya saya ingin mengucapkan salam ramadan al mubarak buat semua umat islam di seluruh dunia.
oh sudah terlalu lama tidak ku mngepost dlm blog nim.. hehe.. last dulu pun tak silap tahun lepas.. masa tu xderlaa tahu mane pasal blog ni juz ikut kawan sesuka hati.. lepas jer cik izzati aisyah tuu buat blog, telah membuatkan aku pulak smakin berkobar2 utk melihat sekilas lalu blog ku ini.. dan akhirnya setelah beberapa lama aku membuat rondaan, terhasilah blog yg telah aku edit yg x ku faham ape fungsi sebenarnya aku letak gadjet tuu.. hmm..xperlaa..nanti kita tye kat kawan kita balik..
  sedar tak sedar sudah 12 hari umat islam telah menunaikan ibadah berpuasa.. dan dalam tak sedar tuu sdh berapa banyak amal ibadah yang telah kita lakukan sepanjang bulan ramadan ini? tanya diri sendiri sebenarnya.. dugaan pada bulan puasa juga banyak. antaranya lapar, dahaga, letih, mengantuk dan penyakit malas juga mulai timbul pada bulan puasa ni. hehe..mcmlaa aku ni tersangat rajin pada bulan yg sebelumnya..hehe
  bulan puasa jugak banyak mengajar kita erti kesabaran dan keihklasan dalam pada kita berpuasa.. walaupun sayaitan telah dibelenggu namun masih ada lagi perangai kita yang tidak semenggah ini yang masih melekat hasil usaha syaitan selama 11 bulan yg lalu.. pada bulan inilah kita seharusnya belajar semula untuk memperbaiki diri agar segala usaha syaitan itu hanyalah sia-sia dan segala amalan kita ini diterima oleh Allah.
  sekian sahajalah untuk hari ni..hehe.. saje warming up dulu..

wassalam..

Comments

  1. Finally, terupdate gak blog ini...thank cik husna...ada jugak bacaan santai untuk aku petang2 yang damai ini...

    mari2 kita memeriahkan blog masing2x...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. terima kasih ler cik izzati sebab sudi meluangkan masa membaca blog saya ni.. hehe.. ok..mohler kita yer..

      Delete
  2. sama-sama kasih..no worries lah...sama2 kita singgah menyinggah di blog masing2x..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

inilah cerita kau dan aku...choih!

stress? yeah, of course!!!